Firma LANXESS rozszerza swoje zdolności produkcyjne w zakresie produkcji rozpuszczalnikowego kauczuku butadienowo-styrenowego (SSBR) oraz kauczuku polibutadienowego na katalizatorze neodymowym (Nd-PBR) w celu zaspokojenia rosnącego globalnego zapotrzebowania na wysokiej jakości i przyjazne dla środowiska „zielone opony”. Zwiększenie wielkości produkcji wysokogatunkowych kauczuków o 20.000 ton rocznie, nastąpi przed trzecim kwartałem 2012 roku w zakładzie produkcyjnym w Orange w Teksasie. Rozbudowa ta oznacza inwestycję rzędu 10 milionów euro.
- Dodatkowe 20.000 ton SSBR i Nd-PBR rocznie w Orange w Teksasie
- Zakończenie projektu mającego wyeliminować problem wąskiego gardła na 15.000 ton Nd-PBR rocznie w Orange
- Nowa pięcioletnia umowa na dostawy z koreańską grupą Hankook Tire
- Wyjście naprzeciw światowemu wzrostowi zapotrzebowania na „zielone opony”
Jednocześnie firma LANXESS zakończyła swój projekt usuwania ograniczeń, mający na celu zwiększenie zdolności produkcyjnych Nd-PBR o 15.000 ton rocznie w swoim zakładzie w Orange. Rozbudowa ta, która została ogłoszona w marcu ubiegłego roku, jest częścią inwestycji o wartości 10 milionów euro, której łącznym celem jest zwiększenie produkcji Nd-PBR o 50.000 ton rocznie w zakładach w Orange, w niemieckim Dormagen oraz brazylijskim Cabo. Dodatkowe zdolności produkcyjne w Niemczech i Brazylii będą dostępne najpóźniej w pierwszym kwartale 2012 roku. Rozbudowa ta doprowadzi pośrednio również do podniesienia zdolności produkcyjnych w zakresie SSBR w zakładzie firmy we francuskim Port Jérôme.
„Zwiększenie zdolności produkcyjnych odzwierciedla silny popyt ze strony naszych klientów na innowacyjne i wysokiej jakości kauczuki” – powiedział Joachim Grub, szef działu Performance Butadiene Rubbers.
Joachim Grub przemawiał w Orange na uroczystości podpisania umowy na dostawy między niemieckim producentem specjalistycznych środków chemicznych a południowokoreańską grupą Hankook Tire. Firma LANXESS będzie dostarczać SSBR i Nd PBR dla Hankook Tire od 2011 do 2015 roku. Szczegóły finansowe nie zostały ujawnione.
„Nowa umowa doprowadzi do dalszego wzmocnienia długoterminowego partnerstwa między Hankook i LANXESS” – powiedział Jeong Ho Park, wiceprezes działu Global Purchasing z grupy Hankook Tire.
Firma LANXESS zaopatruje Hankook w wysokiej jakości kauczuki od sześciu lat. Nowa umowa wejdzie w życie jeszcze przed wygaśnięciem poprzedniej umowy, która kończy się 31 grudnia 2011 roku. Obie firmy zgodziły się na wcześniejsze wznowienie umowy, aby móc lepiej reagować na światowy wzrost popytu. Siódmy co do wielkości producent opon na świecie rozszerza obecnie swoje zdolności produkcyjne w fabrykach w Korei Południowej, Chinach, Indonezji i na Węgrzech.
Popyt napędzany jest przez megatrend mobilności, a także przez to, że kierowcy domagają się wyższych standardów środowiskowych i bezpieczeństwa w zakresie wysokiej jakości opon. Ponadto, popyt dodatkowo zwiększa prawodawstwo Unii Europejskiej. Od listopada 2012 roku nowe opony sprzedawane w Europie będą musiały być opatrzone etykietami zawierającymi informacje o efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni i zewnętrznym hałasie toczenia.
Celem wprowadzenia tych przepisów jest ograniczenie emisji CO2 i emisji hałasu poprzez promowanie „zielonych opon”, które nie idą na ustępstwa w kwestiach bezpieczeństwa. Ponadto, etykiety zapewnią większą przejrzystość dla konsumentów i pomogą im w podejmowaniu decyzji o zakupie. Opony mają być podzielone na klasy, przy czym opony o najwyższych parametrach pod względem zużycia paliwa i przyczepności na mokrej nawierzchni będą należały do „Klasy A”, a te o najniższych – do „Klasy G”.
Japońscy producenci opon dobrowolnie wprowadzili oznakowanie opon od początku 2010 roku. Takie posunięcie rozważa również Korea Południowa.
Firma LANXESS jest liderem w produkcji kauczuków syntetycznych do wysokiej jakości „zielonych opon”, który jest najszybciej rozwijającym się sektorem w branży oponiarskiej o rocznym tempie wzrostu na świecie wynoszącym około dziewięć procent. Nd-PBR jest surowcem wykorzystywanym do produkcji opon i zmniejsza zużycie energii bardziej efektywnie niż inne kauczuki do opon. Zmniejsza również ścieranie opon co odgrywa istotną rolę w bezpieczeństwie na drogach, a także jest bardziej ekologiczne i ekonomiczne. SSBR jest wykorzystywany w mieszance do bieżników opon wysokiej wydajności. Zmniejsza opory toczenia, a także zwiększa przyczepność na mokrej nawierzchni.
Zarówno Nd-PBR, jak i SSBR należą do jednostki biznesowej Performance Butadiene Rubbers firmy LANXESS. Oprócz opon, kauczuki butadienowe wykorzystuje się również do modyfikacji tworzyw sztucznych przy produkcji wysokoudarowego polistyrenu (HIPS) na przykład do formowania wtryskowego. Inne obszary zastosowania obejmują piłki golfowe, podeszwy butów, pasy napędowe i transmisyjne. Dział Performance Butadiene Rubbers jest częścią pionu Performance Polimers firmy LANXESS, który w 2010 roku osiągnął łączną sprzedaż rzędu 3,8 mld euro.
Oprócz SSBR i Nd-PBR firma LANXESS jest także dostawcą kauczuku butylowego dla Hankook Tire w ramach pięcioletniego kontraktu, który rozpoczął się w 2010 roku. Ze względu na wysoką nieprzepuszczalność powietrza, kauczuk butylowy firmy LANXESS wykorzystywany jest do wytwarzania wewnętrznych warstw opon.
Źródło: Go Ahead Communications - Informacja prasowa
dodano: 13:29, 25.10.2011