Leverkusen – Vulcuren jest nie tylko wartościowym sieciującym i zapobiegającym dewulkanizacji środkiem wykorzystywanym do produkcji energooszczędnych „zielonych opon”. Według ekspertów z jednostki biznesowej Rubber Chemicals firmy LANXESS, stanowi on również doskonałą alternatywę dla przyśpieszacza DPG (difenyloguanidyny), który jest szeroko stosowany w przemyśle oponiarskim do produkcji silikonowych opon zmniejszających zużycie paliwa, ale nie może być stosowany w połączeniu z niektórymi silanami, takimi jak Si 363. Ponadto, w warunkach wulkanizacji przyśpieszacz DPG może wydzielać aniliny. Vulcuren nie wykazuje takich skutków ubocznych, które dla wielu klientów są nie do zaakceptowania.
„Właściciele samochodów na całym świecie są coraz bardziej świadomi roli, jaką odgrywają opony w redukcji zużycia paliwa – wyjaśnia dr Thomas Brackemeyer, Dyrektor ds. Zarządzania Produktami Specjalistycznymi w jednostce biznesowej Rubber Chemicals firmy LANXESS. – Na obecnie opracowywane technologie produkcji opon wpływa między innymi nowy system ich znakowania, który w najbliższym czasie ma zostać wprowadzony w Europie. Na dzień dzisiejszy oczekuje się, że jedynie zielone opony wyprodukowane z zastosowaniem technologii mieszanek silikonowych będą w stanie uzyskać pozytywne wyniki w procedurze klasyfikacyjnej. Innowacje stanowią bardzo ważny czynnik rozwoju w tej dziedzinie”.
Hybrydowy środek sieciujący Vulcuren producenta specjalistycznych środków chemicznych z siedzibą w Leverkusen już od jakiegoś czasu cieszy się dobrą reputacją jako bardzo dobrze wyważony, zapobiegający rewersji i podwulkanizacji drugorzędny przyspieszacz. Vulcuren nie tylko zapewnia optymalizację procesu wulkanizacji w trakcie produkcji, ale także przeciwdziała dewulkanizacji, poprawiając właściwości opon. Generuje stabilne termicznie sieciowe wiązania karbosulfanowe w matrycy elastomeru, które nie podlegają reakcjom przegrupowania typowym dla wulkanizatów usieciowanych siarką.
„W oponach dodatek ten zapewnia między innymi skuteczną ochronę przed powolnym twardnieniem kauczuków butadienowo-sterynowych, które na dłuższą metę może mieć negatywny wpływ na przyczepność produktu na mokrych powierzchniach” – mówi Thomas Brackemeyer. Jako przyspieszacz wspomagający Vulcuren umożliwia produkcję opon na bazie silanów takich jak Si 363, które charakteryzują się niskimi oporami toczenia. „Zakładamy, że w miarę postępu prac rozwojowych Vulcuren zastąpi difenyloguanidynę w roli przyśpieszacza wspomagającego. Dzięki możliwości użycia Vulcurenu z innymi składnikami mieszanki silikonowej stanowi on wspaniałą alternatywę dla przyspieszacza DPG” – wyjaśnia Thomas Brackemeyer.
Źródło: Proximity Sp. z o.o. - informacja prasowa
dodano: 15:19, 21.10.2010