Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. ×
342

AKTUALNOŚCI

Leasing samochodu osobowego: czy wykup 1% się opłaca?

Leasing to jeden z najpopularniejszych sposobów na zakup nowego samochodu osobowego, obok kredytów bankowych. Jednak istnieją różne rodzaje tej umowy. Czy każda z nich jest tak samo opłacalna? 

Leasing samochodu jeden procent - na czym polega? 

Ideą leasingu jest to, że podczas trwania umowy klient płaci ustalone z podmiotem lub osobą prywatną miesięcznie raty, użytkuje samochód, lecz właścicielem pozostaje ten podmiot. Po jakimś czasie kilent może wykupić samochód za kwotę przedstawiającą część jego wartości, na przykład dwadzieścia pięć do trzydziestu procent wartości samochodu. Wielu kierowców decyduje się na wykup leasingu zamiast wzięcia kredytu bankowego ze względu na mniejszą ilość formalności oraz często korzystniejsze warunki. Leasing jeden procent oznacza, że klient będzie mógł wykupić auto już za jeden procent jego wartości, czyli za ułamek ceny. Na pierwszy rzut oka jest to dość kusząca propozycja, jednakże po głębszym stwierdzeniu wcale nie musi tak być. 


Wykup tradycyjny a wykup jeden procent

Samochód osobowy wykupiony w sposób tradycyjny oznacza, że klient płaci wówczas więcej pieniędzy, lecz jego miesięczne raty ustalone w umowie są jednocześnie znacznie niższe. Natomiast w przypadku samochodu wykupionego na jeden procent oznacza to, że w ciągu trwania umowy klient będzie w rzeczywistości płacił znacznie wyższe miesięczne raty, ponieważ nie tylko płaci osobie lub firmie, od której wynajmuje samochód, ale również spłaca pozostałe dziewięćdziesiąt dziewięć procent wartości samochodu. Zatem ostatecznie klienci ponoszą takie same, a nawet większe koszty wynajmu, w zależności od oprocentowania. Wykup na jeden procent jest zatem raczej rodzajem chwytu marketingowego niż rzeczywistą korzyścią, podobnie jak w przypadku zakupu nowoczesnego telefonu komórkowego za jeden złoty, podczas gdy abonament jest wysoki. Leasing jeden procent opłaca się zatem tylko w tym przypadku, gdy klienci są pewni, iż stać ich będzie na opłacenie miesięcznych składek określonych w umowie. 

Wykup samochodu za jeden procent, a podatek VAT

Istnieje jeszcze jeden powód, dla którego bardziej opłaca się płacić miesięcznie niższe raty przy tradycyjnej formie leasingu. Może on być wówczas odpisany od podatku. Okazuje się, że im wyższy podatek zapłacony przy wykupie samochodu, tym większy jego zwrot. Ponadto przy chęci sprzedaży samochodu wykupionego za jeden procent wartości może zaistnieć konieczność zapłacenia dodatkowego podatku dochodowego wynikającego z różnicy pomiędzy ceną wykupu a sprzedaży. Ostatecznie klient skuszony niską ceną wykupu traci, jeśli zależy mu na szybkiej sprzedaży samochodu. 

Zalety wykupu za jeden procent 

Istnieją również zalety wykupu za jeden procent. W ten sposób klient szybciej jest w stanie spłacić całość ceny samochodu, dzięki czemu jest on użytkowany przez krótszy czas, zanim przejdzie na jego własność, zatem jest w lepszej kondycji. Dlatego dużo łatwiej go następnie sprzedać po korzystnej cenie. Natomiast niższe raty oznaczają nawet kilka lat umowy, w tym czasie samochód z pewnością chociaż raz będzie wymagał jakiejś naprawy, bardziej, lub mniej poważnej. Nie zawsze również są środki na wykup samochodu po ustaniu umowy. Warto zauważyć także, że nawet w przypadku co miesięcznych wysokich rat ta forma finansowania samochodu osobowego ma korzystniejsze oprocentowanie niż na przykład kredyt bankowy. 

Niekiedy wybór odpowiedniej formy leasingu jest dość skomplikowany. Warto przed podjęciem decyzji skontaktować się z profesjonalistami, takimi jak firma CLS, dysponująca doświadczonymi doradcami. Udzielą oni pomocy w wyborze metod finansowania.


Źródło: cls

dodano: 21:32, 21.8.2016


Korzystanie z bezpłatnych mechanizmów serwisu oznacza akceptację jego regulaminu.